یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403

 حکایت گیلان | پس از گذشت ۱۷ روز از دوازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی؛ صحت انتخابات صومعه‌سرا درحالی مورد تایید شورای نگهبان قرار گرفت که حواشی آن همچنان ادامه دارد!

محمد نقی رنجبر کاندیدای مستقل این انتخابات که معترض اصلی به روند برگزاری و شمارش آرا در مقابل کاندیدای جبهه‌ی پایداری(شانا) بود، علیرغم اعتراض و ارائه‌ی اسناد و مدارکی مبتنی بر وجود تخلفات، در میان بُهت بسیاری از مردم صومعه‌سرا و هوادارانش از راهیابی به مجلس باز ماند!

*صندوق سه سار   :    رحمت زاده ۴۹۸ رای      رنجبر ۲۹ رای

توضیحات : در این صندوق که با تاخیر شمارش شد، کاندید جبهه پایداری شهرستان صومعه سرا توانست تقریبا تمامی آرا را به خود اختصاص دهد و در لحظات آخر با اختلاف ۶۸ رای وارد مجلس شود.

اما در این بین مواردی وجود دارد که باعث بروز ابهاماتی در نزد بسیاری از مردم شده است و با توجه به فاصله بسیار اندک بین تعداد آرای نفر اول (سعید رحمت زاده) و نفر دوم (محمدنقی رنجبر) که صرفا ۶۸ رای می‌باشد و حق‌الناس محسوب می‌شود بررسی‌های بیشتری را می‌طلبد.


از مواردی که می‌توان به آن اشاره نمود:

۱)صندوق روستای سه‌سار به استناد بند ب ماده‌ی ۲۲ قانون انتخابات به‌دلیل عدم مهر و پلمپ قانونی و پس از آن طی فرآیندی مبهم تحویل بخشداری میرزاکوچک گردیده که اساساً و مستنداً (پیوست)می‌بایست باطل شود!

۲)در موردی دیگر و مستنداً (پیوست)۶۴ تعرفه از صندوق بقعه سید کلثوم مفقود گزارش شده است که چالش دیگری در نحوه‌ی تایید این صندوق می‌باشد!

با توجه به همین دو مورد ذکر شده:
۱-چگونه صندوق یاد شده ابطال نشده است؟
۲-چگونه علی‌رغم ارائه گزارش مفقودی تعرفه صندوق مذبور و تعرفه در شمارش لحاظ شده است؟

اگرچه تخلفات ذکر شده مورد تایید هیئت اجرایی و ناظر بر انتخابات واقع گردیده اما جای بسی تامل دارد که چگونه صحت انتخابات مورد تایید قرار گرفته است!
و انتظار می‌رود که حداقل امر این موارد اگر هم بررسی شده است، پاسخ و توضیحات شفاف و روشنی در مورد آن به مردم داده شود.

همرسانی کنید:

نظر شما:

security code

طراحی و پیاده سازی توسط: بیدسان